کد خبر : 1583
تاریخ انتشار : 15 تیر 1400

وضعیت عجیب و غریب واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

وضعیت عجیب و غریب واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

نیک نیوز: نگرانی از عوارض واکسن کرونا، اعتقادات سنتی و ناآگاهی 3 دلیل عمده استقبال پایین اهالی سیستان‌وبلوچستان از واکسیناسیون است

میزان بستری کرونا در سیستان‌وبلوچستان تا 5برابر افزایش یافته و به اذعان کادر درمان، این استان نخستین پیک جدی کرونا را پشت سر می‌گذارد.

با وجود این و درحالی‌که به‌گفته حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید-19و نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در سیستان‌وبلوچستان، موارد فوتی بالای 60سال افرادی هستند که از تزریق واکسن خودداری کرده بودند. اقبال عمومی سالمندان این استان محروم به واکسیناسیون همچنان پایین است.

طبق اعلام ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان، این استان 3میلیون و 51هزار نفر جمعیت دارد که حدود 7/3 درصد از جمعیت کل کشور را در بر می‌گیرد.

سیستان‌وبلوچستان با 5/63درصد جمعیت زیر ۳۰سال و 3/2درصد جمعیت بالای 65سال، کمترین سهم سالمندی را بین استان‌ها داراست و فقط بیش از 130هزار نفر از جمعیت آن در رده سنی بالای 60سال هستند اما همین جمعیت کم هم کامل واکسینه نشده‌اند.

درحالی‌که به‌گفته علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در کشور فقط 15درصد سالمندان بالای 70 سال از واکسیناسیون جامانده‌اند، این عدد در سیستان‌وبلوچستان 50درصد و در برخی شهرستان‌ها 70درصد است. مسائل فرهنگی، اجتماعی و ناآگاهی از مهم‌ترین عوامل استقبال کم عنوان شده و از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به سهم پایین سالمندی باید فراخوان رده سنی پایین‌تر را در استان شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0