کد خبر : 3459
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400

پا درمیانی آلمان برای کاهش تنش میان روسیه و اوکراین

پا درمیانی آلمان برای کاهش تنش میان روسیه و اوکراین

نیک نیوز : به دنبال هشدارها دال بر اینکه روسیه ممکن است هر لحظه به اوکراین حمله کند، صدراعظم آلمان امروز (دوشنبه) عازم کی‌یف شد تا با رئیس جمهور اوکراین دیدار کند، همبستگی خود را نشان دهد و از وقوع یک جنگ در اروپا جلوگیری کند.

این سفر بخشی از مجموعه تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها از طریق گفت‌وگو و تهدید اعمال تحریم علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین است.   

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه نیز برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر خواهد کرد.

از هفته گذشته به دنبال اینکه منتقدان شولتس را به عدم رهبری در یکی از بدترین بحران‌های امنیتی در ده‌های اخیر و ارسال پیام‌های مختلف متهم کردند، شولتس که از دسامبر سال گذشته زمام امور آلمان را در دست گرفته، طی هفته گذشته مشارکت خود در حل بحران اوکراین را افزایش داده است.

شولتس روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این سفرها درباره این هستند که بتوانیم راهی را برای تضمین صلح در اروپا پیدا کنیم. بسیج نظامی روسیه با استقرار بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیکی مرز اوکراین بیانگر تهدیدی بسیار جدی برای صلح و امنیت اروپاست.

این در حالی است که روسیه برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند اما تاکید دارد که اگر خواسته‌هایش از جمله تعهد ناتو به عدم پذیرش اوکراین در این ائتلاف و خروج نیروها از شرق اروپا تحقق نیابند، ممکن است یک سری اقدامات فنی-نظامی انجام دهد.

یکی از منابع دولت آلمان گفت: به دنبال مذاکرات هفته گذشته میان نمایندگان اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان، شولتس و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این دیدار این مساله را که چطور می‌توانند مذاکرات را پیش ببرند، ارزیابی خواهند کرد.

این منبع افزود: برای آلمان تعلیق درباره واجد شرایط بودن اوکراین برای الحاق به ناتو جز گزینه‌های روی میز نیست.  

شولتس روز یکشنبه گفت: اوکراین می‌تواند روی همبستگی آلمان به ویژه از طریق کمک مالی برای کمک به ثبات اقتصادش حساب کند.

مقامات اوکراین علنا از آلمان به خاطر امتناع از فروش تسلیحات به کی‌یف و جلوگیری نردن از پروژه جنجالی خط لوله گازی رسیه-آلمان انتقاد کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0