کد خبر : 5160
تاریخ انتشار : 21 فروردین 1402

پشت پرده رکود عمیق بازار مسکن در فروردین ماه

پشت پرده رکود عمیق بازار مسکن در فروردین ماه

نیک نیوز: در هفته نیمه تعطیل میانه ماه مبارک رمضان به دلیل همزمانی با شب‌‌‌های قدر، بازار مسکن نیز در وضعیت نیمه‌‌‌تعطیل قرار دارد.

واسطه‌‌‌های ملکی فعال در نواحی مختلف بازار مسکن معتقدند عمق رکود در فروردین امسال به مراتب از یکی دو سال گذشته بیشتر است.

آنها می‌‌‌گویند در فروردین ماه به طور معمول فعالیت در بازار مسکن به کمتر از نصف میانگین سایر ماه‌‌‌ها کاهش پیدا می‌کند اما امسال همزمانی فروردین و ماه رمضان که همواره و به شکل سنتی معاملات مسکن در این ایام راکد می‌شود، سبب شده عمق رکود فروردین ماه به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

واسطه‌‌‌های ملکی امیدوار هستند با شروع اردیبهشت ماه به تدریج هم حضور فروشنده‌‌‌ها و هم حضور متقاضیان خرید ملک در بازار تقویت شود و این وضعیت مقدمه بازگشت روال بازار مسکن به شرایط پیش از  نوروز باشد. هرچند در سناریوی محتمل، بعید به نظر می‌رسد بازار مسکن در ماه‌‌‌های اردیبهشت و خرداد معادل وضعیت ویژه  شب عید یعنی ماه‌‌‌های بهمن و اسفند رونق پیدا کند، اما اوضاع هر چه که باشد از حال و هوای این روزهای بازار بهتر خواهد بود.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش فایل‌‌‌های موجود نزد واسطه‌‌‌های ملکی که اغلب در موتورهای جست‌‌‌وجوی آگهی ملکی نیز ثبت شده است، نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی در بالاترین سطوح ممکن بوده و بعضا اختلاف زیادی بین آپارتمان‌‌‌های سالخورده و نوساز نیست. در حالت عادی واحدهایی با عمر بنای ۲۰ سال به بالا بین ۳۰ تا ۳۵‌درصد ارزان‌‌‌تر از واحدهای نوساز با مشخصات مشابه در هر محله به فروش می‌‌‌رسد. اما نااطمینانی فروشنده‌‌‌ها نسبت به آینده بازار مسکن موجب شده آنها حتی واحدهای سالخورده را نیز با بالاترین قیمت که اختلاف آن با نوساز به حدود ۲۰‌درصد می‌‌‌رسد، فایل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0