کد خبر : 1560
تاریخ انتشار : 14 تیر 1400

پشت پرده گزینه‌های محتمل و قطعی کابینه رئیسی

پشت پرده گزینه‌های محتمل و قطعی کابینه رئیسی

نیک نیوز: روزنامه «اعتماد» از گزینه‌های محتمل و قطعی کابینه دولت سید ابراهیم رییسی گزارش داد.

* خبرهايي از حضور علي علي‌عسگري در دولت نيز به گوش مي‌رسد. گفته مي‌شود كه او قرار است بر كرسي واعظي تكيه زده و به عنوان رييس دفتر رييس‌جمهوري حضور داشته ‌باشد.

* غلامحسين اسماعيلي نيز ساكن جديد ساختمان كوثر نهاد رياست‌جمهوري است و احتمالا به عنوان سخنگوي دولت حضور خواهد داشت. كاوه اشتهاردي از نزديكان سيد ابراهيم رييسي نيز يكي از چهره‌هايي است كه احتمالا نقش عليرضا معزي در دولت بعدي را ايفا كرده و معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري شود اگرچه براي معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد نيز نام او مطرح است.

* ‌نام فرهاد رهبر، رييس پيشين دانشگاه آزاد اسلامي و از نزديكان رييسي هم براي سمت معاون اولی و هم براي وزارت اقتصاد و دارايي شنيده مي‌شود.

* عزت‌الله ضرغامي، رييس پيشين صداوسيما هم به نظر مي‌رسد كه حضورش در وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان يكي از وزارتخانه‌هايي كه قطعا با تحولات گسترده در دولت بعدي مواجه خواهد شد، قطعي باشد.

* مهدي اخوان بهابادي، كه در دولت احمدي‌نژاد به عنوان دبير شوراي عالي فضاي مجازي و رييس مركز ملي فضاي مجازي منصوب شد و در دوران رياست سرافراز بر صداوسيما در سمت قائم‌مقام او در امور فناوري و رسانه‌هاي نوين را برعهده داشت كماكان گزينه جدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است اگرچه نام عيسي زارع‌پور كه رييس جديد مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه است نيز مطرح شده است.

* مدتي شايعه حضور عباس عراقچي به عنوان وزير امور خارجه مطرح بود كه البته به نظر مي‌رسد او همچنان به عنوان راس تيم مذاكره‌كننده با ۱+۴ به كار خود ادامه دهد اما علي باقري كني شانس بيشتري خواهد داشت.

* گفته مي‌شود كه رايزني‌ها با عبدالله ارجاعي شيرازي كه سابقه مديريت در خراسان رضوي را دارد به عنوان وزير ورزش، مهدي دوستي از اعضاي ستاد سعيد محمد و پس از آن ستاد مردمي رييسي و البته رستم قاسمي به عنوان وزير نفت، محمد مهدي طهرانچي از جمله گزينه‌هاي وزارت علوم و سيد رضا فاطمي امين براي وزارت صنعت در حال انجام و احتمال حضورشان در دولت سيزدهم بالاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0