کد خبر : 3953
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1401

پنتاگون شیرخشک وارد می‌کند

پنتاگون شیرخشک وارد می‌کند

نیک نیوز:  «جان کربی» سخنگوی پنتاگون عصر روز گذشته و پیش از ترک وزارت دفاع برای در اختیار گرفتن سمت هماهنگ کننده رسانه‌ای شورای امنیت ملی کاخ سفید، اعلام کرد نخستین محموله شیرخشک کودکان، با استفاده از پروازهای تجاری اختصاصی وزارت دفاع آمریکا، وارد این کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات «پرواز شیرخشک» برای مقابله با بحران کمبود شیرخشک در آمریکاست، اظهار کرد قرار است در این عملیات شیرخشک های وارداتی از سوئیس با استفاده از پروازهای تجاری اختصاصی از سوی وزارت دفاع، وارد آمریکا شوند.

کربی افزود: استفاده از پروازهای تجاری برای واردات سریع این ماده حیاتی روشی ارزان تر و موثرتر از واردات این محصول با هواپیماهای نظامی است.

وی خاطرنشان کرد نخستین پرواز برای واردات شیرخشک از اروپا به آمریکا، طی چند روز اخیرانجام خواهد شد. در این پرواز قرار است 1/5 میلیون قوطی شیرخشک از زوریخ وارد واشنگتن شود.

کربی با تاکید بر این که ارتش در توزیع این شیرخشک ها نقشی نخواهد داشت، اطمینان داد که همه چیز خوب پیش می رود و شیرخشک ها در قفسه های فروشگاه ها توزیع می شوند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

حدود دو هفته پیش رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که با نایاب شدن شیر خشک، خرده‌فروش‌های بزرگ این کشور شروع به جیره‌بندی این محصول بسیار حیاتی برای نوزادان و کودکان کردند.

شبکه خبری «یو‌اس‌ای تودی»، با اشاره به اتمام موجودی شیر خشک در انبار فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها اعلام کرد که برخی از آنها در هر خرید به صورت حضوری و یا آنلاین بیش از سه قوطی شیرخشک به خریداران نمی‌فروشند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز اعلام کرد که یافتن شیر خشک برای والدین به چالشی بزرگ تبدیل شده است و توضیح داد که برخی مجبورند به ایالت‌های مجاور کل مسیر را رانندگی کنند یا در رسانه‌های اجتماعی از دیگران درخواست کنند تا هر منبع اضافی را که ممکن است داشته باشند به اشتراک بگذارند یا حتی مبادله کنند.

ملانیا ترامپ بانوی اول سابق آمریکا نیز در مصاحبه با فاکس نیوز، با انتقاد از عملکرد جو بایدن، کمبود شیرخشک بچه در این کشور را مایه ناامیدی و دل شستگی خواند.

وی در این مصاحبه افزود: این موضوع بسیار ناراحت کننده و مایه ناامیدی است که برخی والدین آمریکایی مجبورند برای تهیه غذای فرزندشان در قرن 21 با چالش های بزرگ مواجه باشند.

ملانیا افزود: ادامه این شرایط بسیار ناراحت کننده است. خانواده های زیادی با این بحران جدی مواجه شده اند. امیدوارم این بحران هر چه زودتر به پایان برسد.

چهار روز پیش نیز مسئولان بیمارستان ممفیس در ایالت تنسی اعلام کردند در پی کمبود گسترده شیرخشک در آمریکا، دو کودک شیرخوار در این بیمارستان بستری شدند.

یکی از مسئولان این بیمارستان گفت: این دو کودک باید رژیم غذایی خاصی را رعایت می کردند اما به دلیل کمبود شیرخشک مخصوص خودشان و استفاده از شیرخشک های جدید، رژیم غذایی آنها رعایت نشده و به شیرخشک های جدید واکنش خوبی نشان ندادند و در نتیجه نیازمند مراقبت های پزشکی شده‌اند.

سه روز پیش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قانون دفاع از تولید داخلی را برای مقابله با کمبود شیرخشک در این کشور و سرعت بخشیدن به تولید آن، ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، اجازه استفاده از پروازهای تجاری برای واردات شیرخشک های منطبق با استانداردهای فدرال از کشورهای دیگر به آمریکا با نام «عملیات پرواز شیرخشک » صادر شد.

علاوه بر این ، تامین کنندگان شیرخشک باید سفارشات خرید را از شرکت های تولیدی دریافت کرده و پیش از دیگر مشتریان، این سفارشات را آماده کنند. این اقدام برای حذف تنگناهای تولید و مقابله با کمبود آن صورت گرفته است.

همچنین، مجلس نمایندگان آمریکا نیز قانونی را تصویب کرد که به موجب آن 28 میلیون دلار بودجه اضطراری در اختیار سازمان غذا و دارو برای تامین هزینه های بازرسی شیرخشک های وارداتی و مقابله با هرگونه کمبود احتمالی در آینده قرار می گیرد.

سرمایه گذاری برای ارزیابی زنجیره تامین و تخصیص بودجه برای جلوگیری از ورود محصولات تقلبی به بازار، از دیگر بندهای این قانون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0