کد خبر : 1277
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1400

پهپاد جاسوسی آمریکایی در چنگ یمنی‌ها

پهپاد جاسوسی آمریکایی در چنگ یمنی‌ها

نیک نیوز: یحیی سریع گفت که هواپیمای جاسوسی آمریکایی «اسکن ایگل» (Scan Eagle) توسط پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی و با موشک  زمین به هوا سرنگون شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: این هواپیما در حال تعرض و اقدام خصمانه در حریم هوایی منطقه «المشجح» در شهر صرواح استان مأرب در مرکز یمن  بوده است.

سریع خاطرنشان کرد: رزمندگان یمنی همواره تلاش خواهند کرد تا به وظیفه خود در حفظ حریم هوایی یمن و مقابله با اقدامات متجاوزان عمل کنند.

 سخنگوی نظامی جنبش انصارالله در تیرماه سال گذشته از کشف سلاح‌های ارسال‌شده از سوی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا برای ائتلاف سعودی در یمن خبر داده و در یک کنفرانس خبری گفته بود که ماهیت اصلی آژانس آمریکایی این است که تلاش می‌کند برنامه‌ها و اهدافش را بر مردم یمن تحمیل کند. این آژانس نقش‌های اطلاعاتی خود را با شعارهای انسانی به انجام می‌رساند.

 

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: آمریکا از حمایت‌های نظامی،‌ لجستیکی و اطلاعاتی ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن دست برنداشته است. آژانس یادشده نیز زیرنظر مستقیم وزارت خارجه  آمریکاست و به نفع دشمنان یمن عمل می‌کند.

وی افزود: واشنگتن پشت‌سر ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد. این آمریکاست که ائتلاف را مجهز به سلاح می‌کند،‌ اهدافش را مشخص می‌کند و بر جنایت‌های وحشیانه‌اش در حق مردم یمن سرپوش می‌گذارد. 

سخنگوی انصارالله ادامه داد: مردم ما با سلاح‌های آمریکایی کشته می‌شوند. مردم ما در رنج و سختی هستند زیرا آمریکا از دست‌ نشانده‌هایش در منطقه یعنی  عربستان و امارات حمایت ‌می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0