کد خبر : 318
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1400

پیام تسلیت نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی(ع)

پیام تسلیت نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی(ع)

نیک نیوز: نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نمیر و نائب رئیس مجلس یازدهم شورای اسلامی در پیامی، شهادت مولی الموحدین علی ابن ابیطالب (ع) را به مردم ایران اسلامی تسلیت گفت.

در پیام " علی نیکزاد " چنین آمده است:

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین اسدالله الغالب علی بن ابی طالب و اولادهم معصومین علیهم السلام 

بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مظهر صلابت، تجسم عینی عدالت و سرسلسله شجره طیبه امامت حضرت علی (ع)است.

عدالت و دادگستری، شجاعت و رادمردی، اکرام یتیمان و تفسیر قرآن، ایمان و عشق و جان نثاری، مظلومیت و غربت همراه نام علی(ع) است.

آن امام همامی که شهید محراب خانه معبود است و ذکر نام بزرگش حُرمتی برای توسل و استعانت از خداوند متعال شده و روایت بخشندگی اش، روزنه امید  سائلان  و درد مندان  گشته است.

مولی الموحدین علی بن ابیطالب(ع)، مظهر عدالت و مردانگی و حماسه آفرینی است که ملائک آسمانی بر دستان توانایش در خیبر و خندق و بدر و حنین بوسه می زنند.

شخصیت حضرت علی علیه السلام آمیزه ای از والاترین فضایل اخلاقی همچون عدالت، عشق و محبّت به خدا و مردم، صبر و حلم، مروّت، سلحشوری، علم سرشار و مدیریت است که این ترکیب شخصیتی، بسیار فراتر از ظرفیت انسان های معمولی است،چنانکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: " شخصیت امیرالمؤمنین (ع) ترکیبی از عناصری است که هرکدام به تنهایی یک انسان عالی‌مقام را اگر بخواهد به اوج آن برسد، به زانو در می آورد."

تحقق عدالت در تمامی ابعاد از برترین ویژگی های امیرمومنان (ع) است که جامعه اسلامی در دوران خلافت نخستین امام شیعیان از آن بهره مند شد و به یقین شیوه حکومت داری او الگویی کامل و ابدی برای جامعه بشری است.

براستی، شهادت آن امیر خوبی ها، این مظهر عدالت، آزادگی و جوانمردی گویای عظمت و جاودانگی امامی است که در سرتاسر عمر پُر برکتش بدون هیچ دلبستگی به دنیا، پاسدار اخلاق، حرمت، فتوت و کرامت انسانی بود و مظلومانه با شمشیر تحجر و جهالت به شهادت رسید.

امام علی علیه السلام علاوه بر میراث معنوی و علمی خود_ نهج البلاغه شریف_ سیره و سبک عملی زندگی و تمدن اسلامی را پایه گذاری کرد و در دوران حکومت هرچند کوتاه خود، راه و رسم حاکمیت عادلانه و حمایت از مظلومان و محرومان جامعه را به همگان آموخت و امروز پس از قرن ها، دانش آموختگان مکتب علوی در کشور عزیز ایران اسلامی حماسه ای دیگر می آفرینند.

اینک که در شب های پر برکت قدر هستیم، خداوند بزرگ را شاکریم که بار دیگر توفیق عبادت و بندگی و بهره گیری از معنویات خوان گسترده الهی را نصیب ما فرموده و با یاد بزرگ مرد تاریخ بشریت حضرت امیرالمومنین علی(ع)، زیر باران رحمت "لیله القدر" می ایستیم تا جان هایمان تطهیر شود تا شاید به مضمون قدر که می گویند از هزار ماه برتر است دست یابیم گرچه ما را بر عظمت و شناسایی آن راهی نیست.

اینجانب، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و خدا جوی ایران اسلامی، توفیق درک فیوضات بیکران شب قدر را از خداوند تبارک و تعالی برایتان مسئلت دارم و ایام مصیبت شهادت امام اول شیعیان و پیشوای عدالت خواهان جهان حضرت علی (ع) را به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف،مقام معظم رهبری و ملت حقیقت جوی میهن و شهروندان عزیز تسلیت و تعزیت می گویم.

علی نیکزاد 
نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نمیر و نائب رئیس مجلس یازدهم شورای اسلامی 
بیست و یکم رمضان 1442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0