کد خبر : 2573
تاریخ انتشار : 10 مهر 1400

پیش بینی رشد ۴۰ درصدی صادرات طلای سرخ تا پایان سال

پیش بینی رشد ۴۰ درصدی صادرات طلای سرخ تا پایان سال

نیک نیوز : نایب رئیس شورای ملی زعفران، از آغاز برداشت زعفران خبر داد و گفت: با آغاز فصل برداشت، زعفران نو به بازار عرضه شده است.

او قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته را ۸ میلیون تومان، زعفران پوشال را ۱۰ میلیون تومان، زعفران نگین را ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان و زعفران سوپر نگین را ۱۶ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون حداقل قیمت هر مثقال زعفران ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۸۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو زعفران نگین ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده که امیدواریم تسهیلات ۴ تا ۸ درصدی در اختیار خریداران زعفران داده شود، اما تاکنون تنها قیمت اعلام شده و فرمولی بابت تسهیلات ارائه نشده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره تاثیر اعلام قیمت تضمینی زعفران بر بازار بیان کرد: افزایش ۲۰ درصدی قیمت خرید تضمینی زعفران نگین، تا حدودی بر نرخ محصول در بازار تاثیر گذاشته است، اما هم اکنون نمی توان درصدی را اعلام‌کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت زعفران تا پایان آذر ادامه دارد، گفت: زعفران محصولی زیرزمین است و برخلاف سایر محصولات تا پایان فصل برداشت نمی توان برآوردی از میزان تولید داشت، اما برآوردها حاکی از آن است که امسال به واسطه خشکسالی و کم بارشی، تولید نسبت به سال قبل کاهش خواهد داشت.

او درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد: بنابر آمار ۵ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷ درصد رشد داشته که با رفع موانع صادراتی پیش بینی می شود که میزان رشد صادرات تا پایان سال به ۴۰ درصد برسد. ایشان در پایان نسبت به قاچاق زعفران هشدار داد و گفت: با توجه به مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما و مقرون به صرفه نبودن صادرات، قاچاقچیان از این موقعیت سوء استفاده کردند و تا زمانی که صادرکننده به ازای هر کیلو زعفران صادراتی یک میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مابه التفاوت به سامانه نیما پرداخت کند، قاچاق ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0