کد خبر : 3712
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1401

چراغ سبز قیمت طلا به بازار سکه

چراغ سبز قیمت طلا به بازار سکه

نیک نیوز:   اونس طلا در انتهای هفته توانست خود را به نزدیکی سطح هزار و ۹۵۰ دلار برساند. چنین صعودی، انتظارات افزایشی در بازار فلز گران بهای داخلی را نیز تقویت کرد. یکی از عواملی که موجب شده بود رشد سکه در هفته گذشته بیشتر نشود، پایین بودن قیمت اونس طلا نسبت به هفته های گذشته بود. اونس طلا با شروع جنگ روسیه و اوکراین به بالای مرز ۲ هزار دلاری رفته بود ولی به سرعت در جاده احتیاطی قرار گرفت و در مقطعی حتی زیر مرز هزار و ۹۰۰ دلار مورد معامله قرار گرفت. 

به نظر می رسد با بازگشت خریداران به بازار طلا، صعودی های بازار سکه نیز فعال تر شوند. در کنار این در اولین هفته کاری فروردین ماه، روند قیمت در بازار دلار نیز افزایشی بود و این موضوع نیز می تواند به فلز گران بهای داخلی برای رشد بیشتر کمک کند. 

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که سکه در روز جاری بتواند خود را به بالای خط ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند، شانس عبور از مرز ۱۳ میلیونی و رسیدن به محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را خواهد داشت. 

ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی با توجه به رشد اونس طلا و دلار به نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. با فرض فاصله یک درصدی بین ارزش ذاتی و قیمت بازار، امروز سکه می تواند بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شود. این اتفاق در صورتی رخ نخواهد داد که دلار در روز شنبه در جاده نزولی قرار بگیرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0