کد خبر : 4728
تاریخ انتشار : 04 آبان 1401

کابینه جدید انگلیس مشخص شد

کابینه جدید انگلیس مشخص شد

نیک نیوز: ریشی سوناک، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، جیمز کلورلی را در سمت وزیر خارجه، و بن والاس را در سمت وزیر دفاع ابقا کرد.

کلورلی قبلا از سوی لیز تراس به مقام وزیر خارجه منصوب شده بود. او سیرالئونی‌تبار است و قبلا در بخش شمال آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا کار کرده بود.

او متعهد شد که کشور را از یک بحران عمیق اقتصادی خارج کرده و اعتماد به سیاست را احیا کند.

او جرمی هانت را در مقام وزیر دارایی کابینه‌ خود ابقا کرد. جرمی هانت، ضمن تاکید بر دشوار بودن مسیر پیش رو، گفت که دولت جدید برای احیای ثبات، اعتماد و رشد بلندمدت در کشور تلاش خواهد کرد. او گفت: «حفاظت از بخش آسیب‌پذیر، و تامین امنیت شغلی، و حمایت از مردم در پرداخت وام‌های  مسکن و قبض‌های جاری، در اولویت است.»

سوناک در سخنانی در مقابل دفتر نخست‌وزیری بریتانیا وعده داد که کشور را متحد کند و اکنون پیش‌بینی‌ها حاکی است که کابینه او متشکل از همه جناح‌های حزب, در جهت پایان دادن به درگیری‌های داخلی و تغییرات ناگهانی سیاست‌هایی حرکت کند که سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته و متحدان بین‌المللی را نگران کرده است.

او دومینیک راب را به سمت معاون نخست‌وزیر بازگرداند، سمتی که او در دوره ۴۴ روزه ریاست جمهوری لیز تراس از دست داده بود.

پنی موردانت، که روز دوشنبه به تلاش برای پیروزی در رقابت در برابر سوناک پایان داد، نیز موقعیت خود را به عنوان رهبر مجلس عوام حفظ کرد. پیشتر برخی منابع گفته بودند که او مایل است تا وزیر خارجه شود.

سوئلا برورمن، سیاستمدار راستگرا نیز به عنوان وزیر کشور معرفی شد. برورمن هفته گذشته به دلیل ارسال اسنادی از ایمیل شخصی خود به یک قانونگذار، توسط لیز تراس اخراج شده بود.

ناظم زهاوی، وزیر سابق آموزش و رییس سابق خزانه بریتانیا، که اصالت عراقی دارد، نیز به عنوان رییس حزب محافظه‌کار منصوب شد.

کارشناسان می‌گویند که سوناک در مقایسه با لیز تراس و بوریس جانسون، نخست‌وزیرهای قبلی بریتانیا، قابلیت بهتری برای اداره امور اقتصادی دارد.

ریشی سوناک در کابینه بوریس جانسون وزیر دارایی بود و کارنامه او در مدیریت  رکود اقتصادی  ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ پشتوانه بزرگی برای او در سمت جدیدش به شمار می‌رود.

جانسون در آغاز نخست‌وزیری ریشی سوناک از تمامی اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا درخواست کرد که از او حمایت کنند. محبوبیت حزب محافظه‌کار بریتانیا اکنون به پایین‌ترین حد رسیده و حزب اصلی مخالف دولت یعنی حزب کارگر و همچنین احزاب دیگر خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0