کد خبر : 5839
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1402

کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با افتتاح لاین کندروی شمالی

کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با افتتاح لاین کندروی شمالی

نيك نيوز: عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در خصوص بهره‌برداری از پروژه لاین کندروی شمالی بزرگراه آزادگان در قالب صدو‌یکمین رویداد امید و افتخار اعلام کرد: روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ پروژه لاین کندروی شمالی بزرگراه آزادگان با حضور شهردار تهران و اصحاب رسانه افتتاح شد.

جزئیات پروژه لاین کندروی شمالی بزرگراه آزادگان
وی در ادامه با اشاره به تکمیل پروژه بزرگراهی آزادگان در پایتخت افزود: محور بزرگراهی آزادگان، کمربند جنوبی پایتخت است که منجر به اتصال شمال‌غرب به جنوب‌شرق تهران می‌شود. با افتتاح و بهره‌برداری از این محور، علاوه بر کاهش ترافیک در این منطقه دسترسی شهروندان تسریع و تسهیل خواهد شد.


محمدخانی درباره جزئیات پروژه مذکور ادامه داد: طول بزرگراه آزادگان بیش از ۳۸ کیلومتر بوده که از تقاطع بزرگراه شهیدخرازی در شمال‌غرب تهران آغاز و تا سه‌راه افسریه در جنوب‌شرق ادامه پیدا کرده است. اتصال این محور بزرگراهی به ۱۳ بزرگراه در پایتخت، آن را به یک محور اصلی و کمربند پرتردد در بخش جنوبی تبدیل کرده است.


کاهش ترافیک با احداث لاین کندرو
رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات شهری امروزی وجود بار ترافیکی و حجم بالای تردد خودرو‌ها در سطح کلان‌شهر‌ها است اظهار داشت: احداث مسیر کندرو یکی از راهکار‌های کاهش بار ترافیک و تصادفات است. در همین راستا تکمیل مقاطع باقی‌مانده از مسیر‌های کندرو با هدف روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پروژه آزادگان طی ۲۰ ماه به مرحله افتتاح رسیده است بیان کرد: این پروژه شامل احداث یک معبر بزرگراهی در قالب کندرو به طول ۳.۶ کیلومتر و عرض ۱۱.۵ متر است. همچنین سه خط عبوری، اجرای ۲ پل بر روی خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی و ۳ خط عبوری و یک پیاده راه نیز دارد.


محمدخانی با بیان اینکه اصلاحات هندسی ۴ رمپ راستگرد و ۳ لوپ در تقاطع این بزرگراه با خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی به طول مجموع هزار و ۳۸۰ متر در جریان احداث آن صورت گرفته است، گفت: در پروژه لاین کندروی شمالی بزرگراه آزادگان اجرای ۳ هزار متر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و ۶۰۰ متر دیوار سازی انجام شده است.


سخنگوی شهرداری تهران درباره طراحی و اجرای توقفگاه‌های اضطراری در موقعیت‌ها و فواصل مناسب در این کندرو خبر داد و خاطرنشان کرد: از این پس امکان توقف خودرو‌های پلیس، خودرو‌های امدادی و وسایل نقلیه شخصی در موارد ضروری فراهم خواهد شد.


وی در پایان تصریح کرد: توجه به کالبد شهر یکی از مولفه‌های ارتقاء کیفیت در زندگی مردم است بر همین اساس مدیریت ششم شهری تلاش می‌کند تا پروژه‌های نیمه‌کاره از دوره‌های قبل را به سرانجام رسانده و با احداث پروژه‌های مختلف در زمینه‌های عمرانی، شهرسازی و ... پایتخت را به جایی بهتر برای زندگی شهروندان تبدیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0