کد خبر : 3291
تاریخ انتشار : 22 دی 1400

کاهش قیمت برنج با آغاز این طرح

کاهش قیمت برنج با آغاز این طرح

نیک نیوز: این در حالی است که از ابتدای امسال چندین‌بار قیمت فروش برنج افزایش داشته است. این افزایش به گفته فعالان این بازار، حاصل کاهش برداشت در نتیجه وجود خشکسالی و برخی مسائل دیگر در زمینه واردات و گمرک بوده است. حالا دولت برای به ثبات‌رسیدن قیمت برنج در بازار تصمیم گرفته برخی برنج‌های خارجی را وارد کرده و با قیمت دولتی در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد، از این‌رو دیروز شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد ۱۰۰‌هزار تن برنج هندی هر کیلوگرم ۱۸۵‌هزار ریال، برنج تایلندی هر کیلوگرم ۱۲۵‌هزار ریال و برنج پاکستانی هر کیلوگرم ۲۰۵‌هزار ریال برای مصرف‌کنندگان توزیع می‌کند.

این شرکت در راستای اجرای تصمیمات قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی ۱۰۰ هزار تن انواع برنج وارداتی را با هدف حفظ آرامش بازار، حمایت از اقشار آسیب‌‌پذیر و کنترل قیمت این محصول در بازار در کشور توزیع می‌‌کند.  این مقدار برنج از طریق شبکه‌‌های منتخب توزیع از قبیل فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای، تعاونی‌‌های مصرف سراسری، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا، میادین میوه و تره‌بار وارد شبکه توزیع خواهد شد.

مقادیر تخصیصی برنج در سطح استان‌ها از طریق کارگروه‌‌های تنظیم بازار در شبکه‌‌های منتخب، توزیع خواهد شد. این گزارش حاکی است، توزیع انواع برنج وارداتی بدون هیچ محدودیتی تا متعادل‌شدن قیمت‌های بازار ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0