کد خبر : 5439
تاریخ انتشار : 24 مهر 1402

کاهش میزان صادرات و واردات چین از سپتامبر سال ۲۰۲۲

کاهش میزان صادرات و واردات چین از سپتامبر سال ۲۰۲۲

نیک نیوز:  آخرین آمارهای اقتصادی چین برای ماه سپتامبر نشان دهنده کاهش همزمان میزان صادرات و واردات این کشور در قیاس با بازه زمانی سال گذشته است.

بر اساس این آمار، میزان صادرات چین در ماه سپتامبر در قیاس با سپتامبر سال ۲۰۲۲، حدود ۶.۲ درصد کاهش داشته و این در حالیست که همین رقم برای واردات و در بازه زمانی مشابه، نشان دهنده افت ۷.۶ درصدی است.

همچنین آمارها نشان دهنده آغاز روند نزولی در مبادلات تجاری چین از ماه می سال جاری به این سو بوده و همچنان بهبودی در عملکرد اقتصادی این کشور مشاهده نمی شود.

همچنین در خصوص واردات، بیشترین میزان واردات چین در بازاه زمانی یک ساله، مربوط به سپتامبر سال گذشته میلادی بوده و از ماه اکتبر همان سال، همواره شاهد واردات کمتر محصولات و مواد اولیه از سوی شرکت های چینی بوده ایم.

لازم به ذکر است، اقتصاد چین از اوایل سال جاری میلادی و در پی رخداد مسائلی چون کاهش کشش اقتصاد جهانی، افزایش تورم و شکل گیری نشانه های رکود به ویژه در غرب، با مشکلاتی جدی مواجه شده است؛ مشکلاتی که همزمان تاثیر منفی بسزایی بر قیمت و رشد بازارهای بین المللی از جمله فلزات اولیه و گرانبها، انرژی و حتی سهام شرکت های بزرگ غربی بر جای گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0