کد خبر : 2800
تاریخ انتشار : 11 آبان 1400

کره جنوبی ورشکست شد

کره جنوبی ورشکست شد

نیک نیوز: دولت کره جنوبی با شعار «آرزوی شادی و سلامتی برای مردم ایران» به جای پرداخت بدهی هایش به تهران، ۲ هزار ماسک به بیمارستان خصوصی و لاکچری در شمال شهر تهران هدیه کرد.

رویکرد سرتاسر ریاکارانه دولت سئول هنگامی نمایش داده می شود که سفارت کره جنوبی در تهران به جای پرداخت بدهی چند ساله حدود ۷ میلیارد دلاری خود با مبلعی در حدود ۶ میلیون تومان سعی دارد مردم و دولت را بفریبد. قیمت هر ماسک «کی اف ۹۴» که سفیر این کشور به بیمارستان آتیه در شهرک غرب تهران هدیه داده است کمتر از ۳ هزار تومان است.

به عبارت دیگر سفارت کره جنوب در تهران کمتر از ۲۵۰  دلار کمک را در بوق کرنا می کند و حتی به بنگاه های خبرپراکنی همچون بی بی سی تصویر این بذل و بخشش را می فرستد و رسانه روباه پیر هم آن را با آب و تاب برجسته می سازد اما جالب اینجاست که در خبر بی بی سی یا گزارش ریاکارانه سفر کره جنوبی ذکر نمی شود که این مبلغ کمک حتی به اندازه سود یک دقیقه پول سرقت شده ایران در بانک های کره جنوبی نیست.

نرخ بهره در کره جنوبی از کمتر از یک درصد شروع می شود و برای سرمایه های بلندمدت بیشتر می شود. اگر نرخ بهره ماهیانه این کشور را فقط یک درصد حساب کنیم با یک حساب سرانگشتی در می یابیم سود ماهیانه ۷میلیارد بدهی کره به ایران در بانک های سئول ۷۰ میلیون  دلار در ماه، حدود ۲.۳ میلیون دلار در روز و ۹۷ هزار دلار در ساعت می شود.

با یک محاسبه ساده مشخص می شود سود بدهی کره جنوبی به ایران که دولت این کشور به بهانه های مختلف از پرداخت آن به تهران سرباز می زند در هر ثانبه حدود ۲۸ دلار می شود.

درواقع دولت کره جنوبی به جای پرداخت بدهی خود با سود ۱۰ ثانبه از پول های ایران ۲ هزار ماسک را به یک بیمارستان خصوصی که مختص ثروتمندان است هدیه می دهد تا سفیر این کشور مردم ایران را با اعانه ناچیز خود بفریبد و در رسانه های جهان، خود را نماینده کشوری دلسوز برای ایرانیان به نمایش بگذارد.

باید به جناب سفیر و رئیس جمهوری کره جنوبی گفت، شما دستت را از داخل جیب ما بیرون بیاور و پول ما را بده، ما نیازی به حاتم بخشی شما از جیب ملت ایران نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0