کد خبر : 2672
تاریخ انتشار : 21 مهر 1400

کرونا دلیل اصلی کاهش میزان تولید و صادرات ماهیان گرمابی در گیلان

کرونا دلیل اصلی کاهش میزان تولید و صادرات ماهیان گرمابی در گیلان

نیک نیوز : مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به رتبه نخست این استان در تعداد مزارع ماهیان گرمابی، گفت: شیوع کرونا میزان تولید و صادرات ماهیان گرمابی را کاهش داده است.

ایشان اظهار کرد: بیمه صیادی در سال ۹۷ به مدت سه ماه پرداخت و بعد به دلیل محدودیت منابع مالی سهم بعدی به حساب تأمین اجتماعی پرداخت نشد و نتوانستیم آن را به دست صیادان برسانیم.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه صیادان در صورت درخواست تسهیلات می‌توانند به سازمان مراجعه کرده و مشکلی برای پرداخت و معرفی آنها به بانک‌ها نداریم، افزود: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات جهت خرید تجهیزات صیادی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر و با مشارکت جامعه صیادان ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید با مشارکت ۱۷ پره صیادی در دریای خزر رهاسازی شد، گفت: مشارکت جامعه صیادی نقش ارزنده‌ای در بازسازی ذخایر ماهیان بومی دارد.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به رشد بی سابقه ۷۳ درصدی صید کیلکا، بیان کرد: عوامل مختلفی مانند تعدیل ناوگان صیادی، بازسازی ذخایر، عدم صید در فصل تخم ریزی و شکار ماهی مهاجر در این مورد تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تولید ۵۰ هزار تن انواع ماهی در گیلان و کسب رتبه دوم کشوری در این حوزه، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود توجه به بخش‌هایی نظیر پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و زالو را نیز در دستور کار داریم.

همچنین با بیان اینکه در حوزه مزارع ماهیان گرمابی رتبه نخست کشوری از آن گیلان است، ادامه داد: امسال شش تن خاویار در استان تولید شد که در این زمینه نیز رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره به اثرات منفی شیوع کرونا بر تولید و پرورش ماهی در گیلان، اظهار کرد: بخش زیادی از تولید ماهیان گرمابی که به کشورهای همسایه صادر می‌شد به دلیل کرونا کاهش یافت.

مدیرکل شیلات گیلان به پیش بینی تمهیدات برای تولید ۷۵ هزار تن ماهی در قفس در سواحل گیلان اشاره کرد و افزود: ۲۲ پروانه تولید با ظرفیت ۳۷ هزار تن صادر شده و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بین ۵۰۰ تا هزار تن پرورش ماهی در قفس داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0