کد خبر : 3977
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1401

کمبود شدید شیرخشک در آمریکا

کمبود شدید شیرخشک در آمریکا

نیک نیوز: شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی اعلام کرد هفته هاست که  شیرخشک در فروشگاه‌های   آمریکا تمام شده است؛ اما شرکت‌های تولید شیرخشک و نهاد‌های دولتی می‌گویند مشغول تلاش برای حل این مشکل هستند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی در این باره گفت: تعداد بیشتری جعبه‌های حاوی شیرخشک با هواپیما‌های نظامی از خارج از کشور وارد آمریکا شده است. تخلیه این محموله در حضور جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا، انجام شد تا دولت این پیام را به مردم خشمگین بدهد که در تلاش است در این باره کاری کند؛ اما تمرکز کنگره بر این است که این مشکل چطور به وجود آمد. تنها چهار شرکت بخش عمده شیرخشکی را که در آمریکا مصرف می‌شود، تولید می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها بعد از بیمار شدن چهار کودک که دو تن از آنان در نهایت جان خود را از دست دادند، بسته شد. این شرکت انکار می‌کند که شیرخشک تولیدی اش عامل بیماری این نوزادان بوده است، اما مسئولان این شرکت از کنگره عذرخواهی کردند.

«کریستوفر کالاماریـ» نائب رئیس شرکت شیرخشک ابوت گفت: مایلم به نیابت از همه در شرکت ابوت به خاطر این کمبود شیر خشک ابراز تاسف کنم. بسیار متاسفیم.

اما سؤالات دیگری نیز درباره نحوه نظارت بر فعالیت این شرکت مطرح شد. فردی افشاگر اکتبر گذشته با ابراز نگرانی درباره وجود مشکلاتی در این شرکت، سازمان غذا و دارو را از این موضوع مطلع می‌کند. این امر منجر به بازرسی از شرکت و تعطیلی آن برای چهار ماه دیگر شد.

حتی اگر کنگره برای رسیدگی به مشکل کمبود شیرخشک در کشور تدابیری اتخاذ کند، راه حل فوری برای کمبود فعلی شیرخشک که موجب خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌ها و وحشت والدین شده است، نخواهد بود. ابا وجود این، افرادی هستند که تلاش می‌کنند راه حلی فوری برای این معضل پیدا کنند. یک گروه داوطلب که معمولاً پوشک بچه توزیع می‌کند، اکنون تمرکز خود را بر توزیع شیرخشک معطوف کرده است. اگر فرد داوطلبی شیرخشک پیدا کند آن را به خانواده‌هایی اهدا می‌کند که قادر به یافتن شیرخشک نیستند یا توان مالی خرید آن را ندارند.

«اسوتلا والیف» از مسئولان این گروه داوطلب، گفت: با خود فکر می‌کنم این باورنکردنی است که در آمریکا برای سیر کردن نوزادان شیرخشک نداریم. با هر قوطی شیرخشکی که ما در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم دست کم می‌توان تا چند روز یک نوزاد را سیر کرد. اما بروز چنین وضعیتی در کشور غیرقابل انتظار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0