کد خبر : 3933
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1401

گام‌ها به سمت تعامل برد-برد پیش می‌رود

گام‌ها به سمت تعامل برد-برد پیش می‌رود

نیک نیوز: سفر اخیر انریکه مورا به ایران امیدواری‌ها درباره احتمال رسیدن به توافق نهایی در جریان مذاکرات برجامی را بالا برده است و مقامات ایرانی و نیز اروپایی در گفت‌وگوهای رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که مسیر رسیدن به توافق هموار است.

غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران با تمام فرازونشیب‌هایی که تجربه کرده و یک جنگ هشت‌ساله را دیده و البته با دانستن نوع نگاه نظام جهانی درباره ایران و همه گسست‌ها، تحریم‌ها و حتی شکست‌ها اما به یک واقع‌گرایی در عرصه بین‌الملل دست یافته است. گرچه جناح‌های سیاسی نسبت به مسائل سیاست خارجی نگاه‌های مختلفی دارند و برخی تند و برخی میانه‌رو هستند و گرچه لابی‌های صهیونیست‌ها هم در جهان وجود دارد اما مجموعه نظام به یک واقع‌گرایی واقعی در حوزه بین‌المللی دست یافته است».

او ادامه داد: «واقعیت این است که گام‌ها به سوی تعامل برد-برد با نظام بین‌المللی پیش می‌رود و تصور می‌کنم مذاکرات به نتیجه می‌رسد. بخش مهمی از روابط ایران با جامعه جهانی پیوند خورده است و نمی‌شود درها را به روی خود ببندیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ممکن است بخشی از نتیجه‌ای که به دست می‌آید به صورت موقت قابلیت اجرا داشته باشد و بخشی از آن هم بلندمدت باشد و حتی ممکن است هزینه‌هایی هم در بر داشته باشد، اما مهم این است که با به‌ دست‌آوردن توافق می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد».

ظریفیان در پایان گفت: «آمریکا هم در مقطع کنونی به اخذ نتیجه نیاز دارد و به همین دلیل نسبت به آینده مذاکرات خوش‌بین هستم و احتمال به دست‌آمدن توافق نهایی را بسیار بیشتر از احتمال شکست مذاکرات می‌دانم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0