کد خبر : 2083
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1400

گذر از اقتصاد نفتی با حمایت بخش کشاورزی امکان پذیر است

گذر از اقتصاد نفتی با حمایت بخش کشاورزی امکان پذیر است

نیک نیوز : با توجه به بررسی های صورت گرفته، امر کاهش درآمدهای نفتی بدون ارائه راهکاری برای مدیریت درآمدها و هزینه های کشور امکان پذیر نیست.

در چنین شرایطی قطعا توسعه درآمدهای حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به عنوان یک جایگزین اساسی مطرح می شود و انتظار می رود که مسئولان در این شرایط حمایت های لازم را از فعالین این حوزه به عمل آورند.  

تاکستان با سهم قابل توجهی که در تولید انگور و کشمش کشور دارد می تواند در این خصوص مبدا خوبی برای صادرات این محصولات باشد و تاکنون نیز عملکرد مناسبی از خود ارائه داده است. اما جهت دست یافتن به درآمدهای بالاتر در این حوزه نیاز است کشاورزان در بخش های خرد و کلان توسط دولت مورد حمایت قرار گیرند. 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اهمیت صنعت در توسعه اقتصادی کشور، به نظر می رسد توجه بیش از اندازه به این بخش موجب شده تا مسئولین استانی و ملی از اهمیت توجه به بخش کشاورزی، تولیدات و صنایع تبدیلی در این حوزه غافل شوند.

لازم به ذکر است، در این مسیر تکیه بر توان تعاونی ها میتواند بسیار اثربخش باشد، چرا که تجربه نشان داده نهادهای غیر حاکمیتی در این بخش می توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

در صورت تصمیم دولت جهت حمایت از بخش کشاورزی، باید این مهم را در نظر داشته باشد که باخرید تضمینی محصولات کشاورزی، پایین تر از ارزش واقعی آنها نخواهد توانست اثربخشی مناسبی در این بخش داشته باشد، زیرا تا زمانی که قیمت خرید تضمینی دولت از هزینه تمام شده تولید محصول پایین تر باشد، حضور دلالان در میدان چشمگیر خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0